top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRacheli Levi Troyna

ארבעת העקרונות לעיצוב חדר המשחקים של ילדיכם

עודכן: 2 בדצמ׳ 2019


חדר המשחקים בביתנו הוא לרוב החדר הפעיל ביותר. המקום שבו הילדים מבלים, משחקים ומארחים חברים.

מעבר להיותו רק חלל שבו מרוכזים הצעצועים והמשחקים, ניתן באמצעות תכנון נכון להפוך אותו גם למקום של למידה ויצירה ובכך לתרום להתפתחותם של ילדינו.

היות ובחדר המשחקים קיימת פעילות מתמדת, אין טעם לדאוג שתמיד יהיה מסודר (מניסיון, זו מלחמה אבודה) אולם כן ניתן לחלק אותו לאזורים ולארגן אותו בחוכמה, כך שההתמצאות בו תהייה קלה ונוחה יותר.

1. מקום ליצירה

מקום נוח ליצירה ועבודה הוא המקור לביטוי עצמי של ילדכם. שולחן וכסאות קטנים ישמשו כפינת ציור, צביעה, הדבקה ופיסול בבצק או בפלסטלינה. להשלמת החוויה ניתן לצייד את הקטנים בסינרים חד פעמיים שקונים כמעט בכל חנות יצירה.

חשוב מאוד להקדיש בחדר גם אזור לתליית העבודות בדרך שגם תתרום לעיצוב החלל וגם תעביר לילד את תחושת החשיבות של יצירותיו, מה שיעודד אותו להמשיך וליצור.


2. מקום לבנייה ומשחק

משחקי הרכבה תורמים רבות להתפתחות הילד. פאזלים, לגו, קוביות עץ ובד. לרוב, אותם המשחקים מוצאים עצמם מפוזרים ברחבי החדר, חלקים חסרים, נעלמים ובקיצור... בלאגן.

הדרך הטובה ביותר למנוע מצב זה הוא לרכז כל נושא בקופסא מיוחדת , אותה ניתן לסמן בכתב יד או בצבע אהוב כך שילדכם יוכל לזהות את המשחק ולבחור אותו לבד. בנוסף חשוב שכל אותן הקופסאות ירוכזו במקום אחד.

את קופסאות המשחק הללו ניתן למקם בתוך רהיט שעיצובו יכול "לצאת מהקופסא" בצורניות ובצבעוניות ייחודית.

3. מקום לדמיין

חשבו כמה ילדיכם אוהבים להתחפש בפורים. למה שלא ליצור עבורם אזור שבו יוכלו להתחפש כל השנה? ידוע שההתחפשות מפרה את הדמיון ומאפשרת לילדינו לעטות דמוית אחרות (מי אמר סופרמן?)

גם אם החדר אינו גדול מספיק על מנת להכיל תחפושות תלויות, ניתן להשתמש בארגז גדול ומקושט שיכיל אביזרים שונים, כובעים ותחפושות.

הילד או הילדה אוהבים לשיר ולהופיע? תוכלו לתרום לביטחונם העצמי וליצור עבורם במה קטנה ומעוצבת ממשטח עץ, השתמשו בוילונות צבעוניים ומיקרופון במעמד, וקיבלתם ילד מאושר.


4. מקום לקריאה

אין כמו זמן איכות לקריאה, בו ניתן לצלול לעולמות אחרים וליהנות מזמן אינטימי עם ילדכם.

דרך מצוינת לעודד זמן קריאה היא ליצור ספרייה, שתהייה גם דקורטיבית באמצעות צבע חומר וצורה, וגם שתנגיש את הספרים לילד. הסיפורים יכולים להתחלף בהתאם לדרישה ולהתפתחות.

חשוב לייצר אזור קריאה נוח, מזמין, מרופד וחמים וכמובן לקחת בחשבון את נושא התאורה באזור זה, שלעומת התאורה הכללית בחלל המשחקים, שצריכה להיות חזקה ובהירה, באזור הקריאה, עליה לייצר אווירה אינטימית ורגועה שתכין את ילדיכם לשינה.

12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page