top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRacheli Levi Troyna

5 שינויים עיקריים הנעשים בתכניות דירות הקבלן שכדאי שתכירו


כאשר אתם עומדים בפני רכישת דירת קבלן , אתם מקבלים תוכנית שתכנן האדריכל על פי דרישות היזם. אולם לכל משפחה ישנם צרכים ואורח חיים ייחודי לה, לכן קרוב ל-90% מרוכשי הדירות החדשות בארץ מבקשים לעשות שינויים במפרט הטכני, בתכנון וברמת הגימור. (מה שנקרא שינויי דיירים)

ריכזתי עבורכם 5 שינויים עיקריים שנעשים בתוכניות דירות הקבלן לאור ניסיוני כמעצבת פנים.

המסקנה היא כי בתקציבים לא גדולים ניתן לשנות את הדירה ולהפוך אותה לדירה המושלמת עבורכם!

1.ביטול שירותי אורחים-

ברוב תכניות הקבלן , בדירת 5 חדרים יופיעו 3 שירותים (בחדר רחצה כללי, חדר רחצה הורים ושירותי אורחים) לרוב, יספיקו 2 שירותים כך שניתן להגדיל את חדר האמבטיה הכללי על חשבון השטח של שירותי האורחים.

במידה ויש לכם ילדים קטנים זה יהיה שימושי מאוד עבורכם לקבל שטח גדול יותר בחדר הרחצה שלהם (ניתן ליצור משטח עם שני כיורים לדוגמה).

2. ביטול חדר הכביסה-

לרוב, מתוכנן חדרון המיועד עבור מכונת כביסה לצד מיבש. לדעתי ניתן להוסיף שטח נוסף לחלל הדירה על ידי ביטולו ולשלב את אזור הכביסה עם חלל האמבטיה הכללית (בתוך ארון לדוגמה)

3. הגדלת המטבח ופתיחתו//שינוי בגודל מטבח וסלון-

האורך המקובל כיום למטבח במפרט הבסיסי הוא 8 מ"ר , אולם אתם בטח רוצים מטבח גדול יותר המנצל את השטח בצורה הנכונה ביותר וזה אפשרי בהחלט.

החיבור בין הסלון למטבח ויצירת חלל ציבורי אחיד ומרווח הוא אופציה שכדאי לשקול (לבטל קירות חוצצים וליצור אי לדוגמה) אך כדאי לתכנן אותה נכון וחכם כדי שכן תהיה הפרדה כלשהי באמצעות ריהוט//קיר נמוך//ואפילו תאורה! (כאן אני נכנסת לתמונה)


4. סוויטת הורים + חדר ארונות

אופציה שמתאימה בעיקר לזוגות שילדיהם עזבו את הבית ורוצים להגדיל את הממלכה האישית שלהם על חשבון חדר אחר. לרוב זה כולל תוספת חלל עבור חדר ארונות או הגדלת חדר הרחצה לחלל מפנק במיוחד.


5. שידרוגים כללים

כל שינוי או שידרוג שנעשה בדירה כגון תוספות נק' חשמל, נק' מים (לדוגמה ברז במרפסת או נק' גז עבור מנגל ) שינוי במטבח, בכלים הסניטריים או בסוג הריצוף כלול גם בתוספת תקציבית. עליכם לבחון איזה מהשינויים הנו הכרחי עבורכם. לאחר שאתם בטוחים, כל שינוי צריך להיות מגובה ומשורטט בתוכנית שלא תשאיר מקום לטעויות בשטח.

חשוב מאוד לשים לב למפרט שהקבלן נותן בפרויקט (נק' חשמל, ריצוף, ארונות מטבח והכנות למיזוג לדוגמא) עוד בעת ניהול המו"מ עם הקבלן בטרם החתימה! אח"כ כל שינוי יהיה כרוך בתשלום.

מצרפת דוגמאות לתכניות דירות קבלן שעיצבתי שעברו שינוי תכנוני עבור לקוחותיי.

433 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page