top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRacheli Levi Troyna

"חווית משתמש" במלונות הקונספט

עודכן: 22 בינו׳ 2020


"What makes you want to stay at a hotel? Good food? Sure. Great service? Of course. ​Photo worthy surroundings? Sold"


לינה בבית מלון- חוויה מיוחדת ומרגשת המלווה בחופשה במקום חדש ומסקרן. רובנו מכירים את רשתות בתי המלון הגדולות, כמספקות חווית אירוח נוחה ומשודרגת. השהות בחדר נעים, מיטה נוחה לישון בה, חדר רחצה מפנק וחדר אוכל מגוון.

והנה, בשנים האחרונות, צמח לו דור שלם של מלונות קונספט, מלונות תוכן ואווירה. פריחתם של מלונות הבוטיק הנה מגמה עולמית, בעיקר במקומות מתוירים מאוד והיא משקפת במידה רבה את השינוי בהרגלי הצריכה של התייר המודרני, המחפש דרכים לחוות את המקום דווקא בעין מקומית.

נקודת המפנה מיוחסת למעצב פיליפ סטארק וליזם איאן שרגר שהקימו בניו יורק את ה"הדסון הוטל" וקבעו את הטון לתעשייה כולה.

חדרי המלון "הדסון הוטל" מעוצבים בעץ מסיבי בשילוב מנורות הומוריסטיות. אמנות כחלק מרכזי המגדיר העיצוב

הטרנד של מלונות הקונספט מוכיח עמידות מפתיעה. בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה. העולם נגיש ומתויר יותר, מחירי הטיסות הוזלו משמעותית, שיטות השיווק המסורתיות הוחלפו בשיתוף ברשתות החברתיות, דירות נופש, דירות Air bnb וסאבלטים פרצו לשוק - וכתוצאה מכך החלה תחרות חדשה על ליבו ועל כיסו של האורח.

חווית הפינוק והנוחות המרבית הפכה עבור האורח למובנת מאליה- סף הגירויים שלו עלה. בקבוק היין, הסבונים הריחניים והחלוקים המפנקים כבר אינם מספקים בכדי לייצר חווית אירוח מרגשת כזו שתישאר בזיכרונו ותגרום לו לרצות לשוב ולהתארח. הוא מעוניין להרגיש חשוב ומיוחד, להתרגש, לחוות ולצלם לרשתות החברתיות תמונה מקורית.

תשומת הלב שלו מופנת גם לפרטים הקטנים, הוא רוצה להרגיש את אופי המקום במלואו, מעוניין לדעת היכן המקומיים נוהגים לאכול ולבלות. הוא הפך לכוכב הראשי.

התחרות הובילה לכך שקונספט שמוביל בעיצוב המלון הפך למרכזי. החוויה מועברת בעוצמה באמצעות עיצוב חכם ומקורי, המגובה בעיצובם של החללים הציבוריים, החדרים ועד לעיצוב הפרט הקטן ביותר כמו שילוט מספרי החדרים או הידית של הדלת.

עיצוב שילוט ומספרי חדרים


דרכי השיווק הוחלפו בתמונות אטרקטיביות ובסרטונים שמעלים האורחים תוך כדי שהותם במלון -ברשתות החברתיות. כאשר מתארים את המלון באתר, התיאור שם דגש על הקונספט, הייחוד והסיפור. בלוגרים שמבקרים במלון מספקים תיעוד אמין לאירוח באמצעות כתיבה בבלוג שלהם המלווה בתמונות.


דוגמה למלון מלווה קונספט הוא מלון EL FENN במרוקו שמציע לאורחיו חדרים מלאי צבעוניות ואופי המציגים לאורח את התרבות והמסורת המרוקנית כחלק מהעיצוב.

הריהוט בחדרים ובחללים המרכזיים נרכש בשוק הפשפשים הסמוך, הוא אותנטי ומדגיש את סיפורו של המקום.

בעלי המלון רואים את האורחים כחלק ממשפחה אחת גדולה ובכדי לתמוך בקונספט המשפחתי והאישי אין מנעולים בדלתות המלון.

מלון EL FENN חדרים מלאי צבעוניות ואופי המציגים לאורח את התרבות והמסורת המרוקנית כחלק מהעיצוב.


מלון נוסף מלא בקסם וצבעוניות הוא מלון ROVE DOWNTOWN בדובאי. הקונספט המנחה של המלון הוא היותו ייחודי אל מול שאר המלונות באזור, אותם המלונות היוקרתיים ביותר בעולם שאתם מזוהה דובאי.

המלון מציע Art tour guide- מסע אמנות שמתחיל מרגע הכניסה ועד לרגע היציאה מהמלון. הוא מאופיין בעיצוב צעיר, קליל וססגוני במיוחד בקונספט של תחנות ואזורים שונים שופעים באמנות.

מלון ROVE DOWNTOWN עיצוב צעיר, קליל וססגוני במיוחד בקונספט של תחנות ואזורים שונים שופעים באמנות


מלון הבוטיק ארמון הירקון, בעיצובי, ממוקם בטיילת ת"א ומשקיף על הים. ההשראה לעיצוב שנבחרה לקוחה מסגנון ה"אר-דקו" המאופיין בעיטוריו הגאומטריים ובשימוש בעץ הכהה. יחד עם זאת, על מנת לייצר אווירה קלילה ונעימה כיאה למיקום האטרקטיבי, נעשה שימוש בצבע הכחול על כל גווניו כאלמנט עיצובי חוזר.

התאורה נבחרה באופן שידגיש את גווני הים וייצור אווירה אלגנטית, מרשימה וחמה. את עמודי הכניסה מעטרים גופים קיריים עגולים, בהשראת צדפות ודומים בצורתם ללוגו המלון. בקונספט המלווה בגרפיקה ייחודית חוזרת גם כן בחדרי המלון.

מלון "ארמון הירקון" // צילום- גדעון לוין


ההשראה הטובה ביותר מתחילה מהמסע בראש הלקוח, צורת המחשבה היא שמובילה לעיצוב חדשני ומקורי!


מוזמנים להתרשם מפרויקטים שלי





72 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page