top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תRacheli Levi Troyna

איך להפוך חדר רחצה קטן לגדול ומפנק //עיצוב חדר רחצה קטן והפיכתו לגדול ומזמין יותר באמצעות 4 כללים


תאורה באזורים נקודתיים

מיקום גופי התאורה יכול בקלות לשדרג חדר רחצה קטן כשמקפידים להאיר את כל האזורים הנכונים. לרוב, התקרה בחדר הרחצה מונמכת לגובה 2.50 כך ניתן להשקיע בה גופי תאורה. (פחות נעים לשהות בחלל גבוה וקטן יחסית ולכן נהוג להנמיך את התקרה בחדרי הרחצה)

1.מנורת קיר מעל מראה על בסיס הלוגן/ נורת ליבון/ לד

2.גוף תאורה צמוד תקרה במרכז החלל // שקועים על בסיס הלוגן בהנמכת תקרה, ייתנו צבע נאמן למקור

3.גוף שקוע לד // צמוד קיר מעל שירותים בהדלקה נפרדת (שימושי ביותר כשיש ילדים כאשר ישנו אור שדלוק במהלך הלילה ואין צורך להדליק את כל גופי התאורה)


הנחה נכונה של הריצופים והחיפויים

רצוי להתחיל לרצף באריח מלא שלם מדלת הכניסה של חדר הרחצה ולחפות באריח חיפוי שלם מעל האמבטיה וזאת בכדי למנוע חיתוכים לא מדויקים של האריח מעל האמבטיה.

ניתן לשחק עם דוגמאות חיפוי שונות על גבי דופן האמבטיה ועל מיכל ההדחה. יש שאוהבים את המראה ההמשכי של הריצוף הנבחר גם על גבי האזורים הללו.

חשוב שתכנון חדר הרחצה יהיה מגובה בתוכניות ובפריסות שלא ישאירו מקום לטעויות בשטח ויפרטו את היכן מתחילים לרצף ולחפות, מהם הגבהים השונים למיקום אביזרי האמבטיה ומהן הכמויות הנכונות שיש לרכוש על פיהן.

במידה ואריחי הריצוף הנם צבעוניים/ עם דוגמא (מה שמאוד הולך היום) כדאי שהחיפויים יהיו לבנים או בצבע אחיד על מנת ליצור איזון והרמוניה בחלל.

תכנון חללי האחסון בחוכמה

חשוב מאוד לתכנן חללי אכסון בצורה נכונה על מנת להימנע מעומס יתר ולשמור על עיצוב נקי .

אחסון יכול להראות גם כיצירת אומנות לדוגמה שילוב בין אחסון פתוח לסגור (מדפים באורכים שונים), נישות במקום ארונות (כשישנה אפשרות של קיר שהעובי שלו מעל 15 ס"מ)

ארונות תלויים ומרחפים ייתנו תחושת גודל – רצוי לתלות כ-15/20 ס"מ מהרצפה.

אפשרויות נוספות הן קופסאות דקורטיביות ופתרון מדליק ביותר מראות גדולות ורחבות המשמשות גם כיחידות אחסון.


שימוש במראות

השימוש במראה מגדיל את החלל אוטומטית ולכן מומלץ להשתמש במראות על גבי קיר שלם בכדי להכפיל את החלל ואת כמות האור מה שיצור חלל מרשים (בהשראת עיצוב ספא או בית מלון).

בהצלחה!!

168 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page